FASTE LÆSERE

torsdag den 9. januar 2014

SÅ BLEV DET JANUAR.

- og vi kom godt ind i det nye år. 
Maden fra Glashuset var, som forventet, dejligt og heller ikke denne gang lykkedes det os at komme igennem det hele.
Vi gik ønsket godt nytår i Biograf-cafeen, det er nu en dejlig måde at starte det nye år på, og klokken blev da også næsten fem inden vi kom i seng. 

Den næste dag måtte jeg, endnu engang, konstatere at jeg ikke kan tåle alkohol - jeg var ikke fuld, havde ikke tømmermænd, men min mave går helt i smadder.  Nå, efter et par dage var jeg ok igen, og kunne hygge mig med mine dejlige julegaver.

Som en ekstra julegave havde vi besluttet os for, endelig at anskaffe os en IPad - og uh, hvor er det godt. 
Efter at jeg har installeret KnitCompanion, er den jo næsten udelukkende min, men JP kan nu godt låne den - hvis han spørger pænt, og mon ikke han også får glæde af den når vi skal på ferier og weekendture. 
Nå, tilbage til julegaverne. 
Det blev næsten en ren strikkejul. Jeg havde været så sød at forære mig selv Christel Seyfarts bog "Fanøstrik" og JP havde købt Lene Holme Samsøes "Suveræn Strik" til mig. 
Også Rosa, Claus og Kristine havde været i strikkebutik, endda op til flere gange, og havde købt de ønskede  KnitPro Karbonz til mig. 
Dog som faste pinde, og i mellemtiden havde jeg fundet ud af at Karbonz er for spidse til mig - jeg får hurtigt et dybt krater i min strikkefinger, og fy hvor gør det ondt. 
Da vi alligevel var på julebesøg i Hinnerup, tog vi en overnatning i Aarhus og sammen med Rosa kørte jeg til Skjødstrup til "Garnværkstedet" og fik pindene byttet til en lækker æske med KnitPro Quattro, så nu er jeg godt strikkede. De er fantastiske, og jeg synes at jeg strikker jævnere med dem, end med almindelige pinde.



Det er altså fantastisk når det hele samles - opskriften er lagt ind på KnitCompanion og der er slået op til en poncho til Kristine - 
Oscar synes nu at jeg forsømmer ham lidt - hvem kan nu forstå det -


han ligger jo lige midt i det hele.

JP havde ferie til den 7. januar, så de første dage gik med total afslapning, og en god middag med nogle af vores naboer - men herom senere.

6 kommentarer:

  1. Sådan en ipad er også på min ønskeliste,den jeg vil have er bare desværre i restordre. Spændende med de nye pinde,dem har du så købt i mit barndomshjem,det er lidt underligt, men også hyggelig. Jeg har til gode at prøve de firkantede, men prøves skal de ihvertfald

    SvarSlet
  2. Jeg er så glad for vores IPad - selv om det kun er en 2. Jeg har jo min IMac når jeg skal lege med billeder.
    Det var en fin lille butik og jeg er meget tilfreds med pindene. Jeg startede med et par strømpepinde, og var spændt på hvordan de var at strikke på i tykkere pinde, men også de er dejlige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da fuldstændig lige meget,knitcampagnoin kommer også fluks på min når jeg får den,vi har også Mac, troede /håbede den også var muligt at få installeret på den,men niks

      Slet
    2. Nej KC er vel kun til telefon og tablet, men jeg kan nu ikke så godt se hvad der skal ske på telefonen, så derfor er jeg glad for ipad'en.

      Slet
  3. Mon ikke jeg skal ud og kigge på Ipad... engang - for det program er jo et must for en strikker. Men så bliver jeg jo nød til at slæbe 2 maskiner med på arbejde.. for man kan jo ikke både se TV og følge en strikkeopskrift på samme tid på en Ipad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt se problemet Erna, godt jeg ikke går på arbejde.

      Slet